חקלאות בקיבוץ גבת

חקלאות בקיבוץ גבת

פריטים דומים

פרטים
מוזאון:בית יגאל אלון
סוג הפריט:תצלום
אמן/יוצר:
  • רינגולד, אוריאל
מקום:קיבוץ גבת, ישראל
תאריך:1961
קוד פריט:ICMS-BYA-5206744
צלמים:רינגולד, אוריאל
קרדיט:"פרויקט שימור לדורות": בית יגאל אלון; מחלקת היודאיקה באוניברסיטת הרווארד<<אוסף: >><<ארכיון קיבוץ גבת>>
תיאור הפריט
על העגלה והטרקטור המובילים לגיוס לקטיף משמאל - יהודה קלמן, איש המטעים, מוניה מרגלית, קיצוני משמאל - אברהם כנעני איש המרכז החקלאי, איש הזמר החסידי
תולדות הפריט
תולדות היישובגבת נוסדה ב-כ"ב כסלו ה'תרפ"ז (28 בנובמבר 1926) על גבעת ג'בתא, כפר ערבי נטוש. השם נושא את שמו של ישוב יהודי מתקופת בית שני, בתחומי ציפורי. הקבוצה ע"ש קדושי פינסק הוקמה, בשנת 1922, לשם הנצחת שמם של שלושים וחמשה ממנהיגי הצבור היהודי בעיר פינסק, שהוצאו להורג ב- ה' בניסן תרע"ט, (5.4.1919 )בידי הצבא הפולני, ליד קיר של מנזר בפינסק, שהייתה אז בתחום פולין.
הקבוצה נקראה "הקבוצה ע"ש קדושי פינסק" עד שנקבע השם גבת. בשלב מסוים הצטרפה הקבוצה לגדוד העבודה, אך ניתקה ממנו.
לאחר העלייה להתישבות קלט הישוב, בנוסף ליוצאי פינסק והסביבה, חברים מתנועת "החלוץ" בפולין ובגרמניה.
תולדות האמןאוריאל רַינגולד (ריינגולד) (1935 - 2008) היה סופר עברי, עורך ועיתונאי.
רינגולד נולד בראשון-לציון למשפחה של פועלים, בעלי זיקה הדוקה לארגון ההגנה, הוא הוכנס על ידי הוריו לקיבוץ גבת, שם למד והתחנך, וסיים את לימודיו, ואף היה חבר בקיבוץ כמה שנים.
רינגולד למד הוראה בסמינר - לימים מכללת - "אורנים". ועלה לירושלים להשלמת לימודיו בהיסטוריה וכלכלה באוניברסיטה העברית. בשנת 1968 הצטרף למערכת עיתון הילדים "הארץ שלנו", תחילה היה סגן העורך של השבועון, ומשנת 1974 הפך לעורך השבועון עד סגירתו בשנת 1985.
הוא פרסם ב"הארץ שלנו" מאות סיפורים, רשימות עורך וכתבות. רינגולד היה גם בין יוזמי הפרס לסיפור הילדים הקצר על שמו של יעקב אשמן. בשנת 1956, בעת "מבצע קדש", היה בין לוחמי חטיבה תשע המפורסמת ולימים, בשנת 1966, הוציא את ספרו "המסע אל שארם-א-שייך", המספר בהומור ובלבביות את סיפור מסעה הקשה של החטיבה מאילת לקצה חצי האי סיני.